Companiile aeriene încearcă să atragă pasagerii preocupați de climă prin publicitate pentru zboruri „ecologice”, dar astfel de acțiuni se confruntă cu obiecții din partea Comisiei Europene, scrie Politico.
La moment 20 de companii aeriene sunt investigate pentru „greenwashing”.
Bruxelles-ul a lansat acțiunea la 30 aprilie, în urma unui avertisment din iunie al Asociației Europene pentru Protecția Consumatorilor (AEPC). Companiile aeriene au la dispoziție 30 de zile pentru a corecta orice declarație care ar putea induce în eroare consumatorii.
Rădăcinile disputei se află în politica privind clima pe care UE o impune sectorului aviației. Anterior, Bruxelles-ul a aprobat o tranziție treptată către combustibilul de aviație ecologic.
Conform planului, aeroporturile și furnizorii din UE ar trebui să utilizeze, începând din 2025, cel puțin 2% de combustibil ecologic avia din total. Ponderea acestuia ar trebui să crească treptat și să ajungă la 70% în 2050.
Companiile aeriene precum Lufthansa, KLM și Ryanair folosesc „tranziția ecologică” în scopuri promoționale, însă, potrivit AEPC, acest lucru ar putea induce în eroare consumatorii.
Organizația consideră că societățile nu ar trebui să facă reclamă la utilizarea tranziției spre combustibil eco, deoarece aceasta nu este încă pregătită pentru piață și nu va fi disponibilă pe scară largă cel puțin până la sfârșitul deceniului următor.