Oamenii de știință au transformat polenul plantelor în componente pentru baterii

Într-un articol publicat în revista Scientific Reports, cercetătorii au descoperit cum să transforme granulele de polen în anozi, component ale bateriilor.

Pentru a transforma polenul în anozi, oamenii de știință au încălzit polenul până la punctul în care acesta se transformă în carbon, folosind un proces de piroliză. Spre deosebire de combustia convențională, acest proces are loc fără oxigen, iar polenul nu se aprinde, ci se transformă în biochar, care păstrează forma polenului. Acesta este apoi încălzit din nou cu oxigen, ceea ce crește cantitatea de energie stocată în anozi.

Anozii din polen sunt concepuți pentru a umple spațiul ocupat în prezent de anozii de grafit în bateriile tipice litiu-ion.

Cercetătorii au testat două tipuri diferite de polen: unul colectat de la albine, unde se găsește polen de la diferite plante, iar celălalt din stuf, care are o structură mai omogenă. S-a demonstrat că polenul de stuf avea valori ușor mai mari decât cel de preluat de la albine, dar polenul de albine a fost mult mai ușor de colectat. În viitor, cercetătorii intenționează să efectueze experimente privind utilizarea unor astfel de anozi în baterii reale.

„Am creat un concept interesant”, spune cercetătorul Vilas Paul. – Doar munca ulterioară va arăta cât de practic va fi”.