Dezvoltarea abilităților de reflectare și de analiză mediatică a realității economice și business din țară – obiectivul noului curs de Jurnalism Economic predat la USM

Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării a Universității de Stat din Moldova, în parteneriat cu Camera de Comerț Americană din Moldova, cu susținerea financiară a Ambasadei SUA în Republica Moldova a lansat astăzi, 7 octombrie, cursul de jurnalism economic.

Curs de Jurnalism economic este o activitate didactică complexă, concepută și implementată în vederea instruirii tinerilor specialiști din domeniul jurnalistic și jurnaliștilor în devenire în materie de abordare mediatică a domeniului economiei și business-ului.

La eveniment au participat: rectorul Universității de Stat din Moldova, conf. univ., dr. Igor ȘAROV; atașatul de presă al Ambasadei SUA în Republica Moldova, Tyler BEEBOUT; directorul executiv al Camerei de Comerț Americane din Moldova, Mila MALAIRĂU; decanul Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării, prof., dr. hab. Georgeta STEPANOV; studenți etc.

Rectorul USM, Igor ȘAROV a adresat un mesaj de gratitudine Ambasadei SUA în Republica Moldova și Camerei de Comerț Americane din Moldova pentru susținerea acestui proiect important pentru comunitatea universitară a Universității de Stat din Moldova, subliniind faptul că diversificarea ofertei academice prin racordarea acesteia la necesitățile societății reprezintă unul din dezideratele USM.

Atașatul de presă al Ambasadei SUA în Republica Moldova, Tyler BEEBOUT a vorbit despre rolul jurnaliștilor, ca formatori de opinie, într-o societate democratică și importanța documentării temeinice a materialelor jurnalistice. Tyler BEEBOUT a remarcat: 

„Guvernele au un rol puternic în combaterea corupției și promovarea transparenței, dar cetățenii se bazează pe jurnaliști pentru a menține oneste guvernele, politicienii, mediul de afaceri și alți actori cu poziții de putere. Din acest motiv, Ambasada SUA susține atât de puternic jurnalismul independent aici, în Republica Moldova. Lucrăm pentru a dezvolta alfabetizarea media a publicului, pentru a sprijini instituțiile media independente existente și pentru a ne asocia cu programe precum acesta care lucrează pentru formarea jurnaliștilor în domenii importante.”

Tyler BEEBOUT, Atașatul de presă al Ambasadei SUA în Republica Moldova

În continuare, Georgeta STEPANOV, decanul Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării a făcut o prezentare generală a cursului menționând că conceptualizată prin prisma valențelor teoretico-practice, această activitate se va realiza prin intermediului mai multor forme de instruire atât de natură teoretică, cât și practică, cum ar fi: workshop-uri, ateliere de creație, ore de profesionalizare etc. „Un loc semnificativ, în acest context, revine atelierelor de producție jurnalistică, în cadrul cărora se vor simula practicile operaționale specifice pre-producției, producției și post-producției jurnalismului economic. În timp real, cursanții vor participa la evenimente, pe care le vor mediatiza în scopul perfecţionării măiestriei jurnalistice.”

Directorul executiv al Camerei de Comerț Americane din Moldova, Mila MALAIRĂU a dorit succes participanților la curs, provocându-i pe aceștia să realizeze materiale jurnalistice, care la final vor fi premiate. În context, reprezentanții Camerei de Comerț Americane din Moldova au donat
Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării echipament tehnic în vederea bunei funcționări
și desfășurări a proiectului.

„Noi credem în rolul esențial al mass-mediei, al  jurnaliștilor, în  dezvoltarea antreprenoriatului și stimularea investițiilor prin semnalarea în mass- media a oportunităților pentru cei din business, educarea antreprenorilor prin materialele economice, dar și prin semnalarea problemelor și impedimentelor în calea dezvoltării antreprenoriatului”, a mai specificat Mila Malairău.

Menționăm că, cursul de jurnalism economic va conține trei segmente: traininguri / workshop-uri; ore de profesionalizare cu invitați speciali din domeniul economic și business și ateliere de producție, conceptualizare, elaborare și publicarea materialelor jurnalistice.

La sfârșitul acestui curs, fiecare tânăr/ă va primi un certificat de participare. Trei cele mai reușite materiale jurnalistice, realizate în cadrul proiectului vor fi premiate.

sursa: undalibera.md