Din ianuarie până în decembrie 2023, au fost vândute la nivel mondial 14.451 de vehicule cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Cele mai multe dintre aceste vehicule au fost vândute în China. Pentru prima dată din 2020, vânzările de autovehicule pe bază de hidrogen au încetinit.
Hyundai Motor, anterior lider de piață, și-a pierdut întâietatea cu o scădere de 55,9% a volumului de vânzări și a vândut 5.012 vehicule NEXO și Elec City.
China Commercial a devenit noul lider, mărindu-și cota de piață la 37,1% și vânzând 5.362 de vehicule pe bază de hidrogen în 2023, în creștere cu 2,4% față de anul trecut. Pe locul al doilea s-a situat compania japoneză Toyota, cu o cotă de piață de 26,6% și o creștere de 3,9% a vânzărilor, la 3.839 de unități.
Distribuția vânzărilor pe țări este următoarea: 38,8% din total (5.600 de unități) au fost vândute în China, 32 la sută în Coreea de Sud (4.631 de unități), 20,7% în SUA (2.992 de unități), 5,3% în Europa (773 de unități) și 2,9% în Japonia (424 de unități). În Coreea, vânzările au scăzut cu 55,2 la sută, în China au crescut cu 2,8%, iar în SUA au crescut cu 10,5%. Europa și Japonia au înregistrat scăderi semnificative ale vânzărilor, de 39,5% și, respectiv, 49,9 la sută.
Experții affirmă că succesul vehiculelor pe bază de hidrogen în China a fost determinat de programul guvernamental de dezvoltare a infrastructurii. Cu toate acestea, costurile ridicate de realimentare, accidentele cauzate de hidrogenul defect și lipsa infrastructurii ar putea afecta negativ atractivitatea acestei tehnologii în viitor.