Center for Climate Integrity (CCI): Marile companii petroliere și producătorii de plastic au mințit timp de peste 30 de ani că reciclarea plasticului este fezabilă (Raport)

Într-un raport intitulat „The Plastic Recycling Scam: How big oil companies and the plastics industry have deceived the public for decades and caused the plastic waste crisis”, CCI face  dezvăluiri șocante despre reciclarea plasticului.

Descoperirile fac lumină asupra unei rețele complexe de înșelăciune care ar fi fost creată de companiile de combustibili fosili și petrochimice cu privire la reciclabilitatea materialelor plastice, ceea ce, în cele din urmă, agravează criza globală a deșeurilor de plastic.

Centrul pentru integritate climatică (CCI) din SUA, a publicat un raport în care acuză marii producători de petrol și de plastic de o înșelătorie de lungă durată cu privire la reciclarea plasticului. În raportul intitulat „Frauda reciclării plasticului: Cum au înșelat publicul timp de zeci de ani marile companii petroliere și din industria plasticului și cum au provocat criza deșeurilor de plastic”, CCI dezvăluie fapte șocante, subliniind că înșelăciunea durează de peste 30 de ani.

Fapte:

  1. Înșelăciunea a dus la o criză globală a deșeurilor din plastic: Timp de ani de zile, producătorii de petrol și de plastic au susținut că reciclarea plasticului este posibilă. Cu toate acestea, documentele interne ale industriei arată că, încă din anii 1980, companiile și-au dat seama de ineficiența reciclării plasticului. În 1994, un angajat al Exxon a declarat: „Ne-am angajat în activități, dar nu și în rezultate”.
  2. Practicile înșelătoare includ manipularea pieței și suprimarea eforturilor de reciclare a plasticului: Reprezentanții CCI solicită ca întreprinderile să fie trase la răspundere pentru încercările de manipulare a pieței în favoarea plasticului virgin și pentru suprimarea eforturilor de reciclare a plasticului. Înregistrările interne arată că reprezentanții industriei au recunoscut că reciclarea plasticului nu face decât să amâne problema, nu să o rezolve.
  3. Apel la responsabilitate: Președintele CCI, Richard Wiles, subliniază necesitatea ca întreprinderile să fie trase la răspundere pentru minciună și înșelăciune: „Atunci când corporațiile și grupurile comerciale știu că produsele lor reprezintă un pericol grav pentru public și apoi mint în legătură cu acest lucru în fața publicului și a politicienilor, trebuie să fie trase la răspundere. Responsabilitatea înseamnă să înceteze minciunile, să spună adevărul și să plătească pentru daunele provocate.”

Aceste fapte ridică întrebări serioase cu privire la activitățile industriei plasticului și la impactul acesteia asupra mediului. Sunt așteptate evoluții în cadrul anchetei și acțiuni pentru a asigura responsabilitatea pentru minciuni și manipularea pieței.