Cercetătorii americani și chinezi au analizat datele privind munca la distanță și utilizarea mijloacelor de transport în SUA în perioada 2020-2022. Ei au concluzionat că, dacă companiile ar impune cu 10% mai mulți lucrători să practice munca la distanță, emisiile de dioxid de carbon din sectorul transporturilor s-ar reduce cu aproape 200 de milioane de tone de CO² pe an, iar companiile de transport ar pierde 3,7 miliarde de dolari. Este posibil ca întreprinderile să fie nevoite să se adapteze la nevoile lucrătorilor la distanță, titrează studiul publicat în revista Nature Cities.
Oamenii de știință au identificat de mult timp munca la distanță ca pe o modalitate de a reduce amprenta de carbon cauzată de congestionarea traficului. Înainte de pandemia COVID-19, erau prea puțini angajați care lucrau de acasă, astfel încât implicațiile acestei decizii au fost dificil de analizat. Acum, munca la distanță a recâștigat atenția experților – se estimează că aproximativ 14 % dintre americanii angajați lucrează exclusiv de acasă, iar jumătate dintre angajați lucrează într-un format hibrid.
Cercetătorii americani și chinezi au decis să afle cum afectează munca la distanță mobilitatea urbană. Pentru a face acest lucru, ei au mai analizat datele privind deplasările cu mașina și ocuparea forței de muncă la distanță din aprilie 2020 până în octombrie 2022 în SUA. De asemenea, cercetătorii au comparat statutul economic al sectorului transporturilor cu creșterea și declinul muncii la distanță în diferite state. Cercetătorii au constatat că numărul de pasageri din transportul public a scăzut de două ori mai repede decât numărul de mașini private în această perioadă.
Cercetătorii au calculat apoi ce s-ar schimba dacă întreprinderile ar crește numărul de lucrători la distanță cu 10%. A reieșit că ar exista un impact pozitiv asupra mediului: emisiile de carbon din sectorul transporturilor ar scădea cu 10%, adică 191,8 milioane de tone de CO² pe an. Cu toate acestea, extinderea muncii la distanță ar duce la o pierdere de 26,7% din veniturile companiilor de transport, adică 3,7 miliarde de dolari pe an.
Potrivit autorilor, sectorul transporturilor va trebui să se adapteze la nevoile lucrătorilor la distanță. În viitor, cercetătorii vor continua să investigheze modul în care diferitele strategii de lucru la distanță afectează transportul urban și mediul.