IATA a propus ca daunele asupra mediului să fie calculate în funcție de greutatea pasagerilor din aeronave

IATA a dezvoltat o metodologie pentru calcularea emisiilor de CO2 pe baza greutății pasagerilor. Potrivit șefului asociației, Willie Walsh, această metodologie este cea mai precisă dintre toate existente în present și va permite determinarea cantității de emisii de CO2 per pasager pentru un anumit zbor.

După cum a clarificat CEO-ul IATA Willie Walsh, dezvoltarea a fost realizată în comun cu companiile aeriene.”Metodologia este concepută pentru ca organizațiile și oamenii să facă alegeri în cunoștință de cauză cu privire la zborurile ecologice. Aceasta include deciziile de a investi în compensări voluntare de carbon sau combustibil durabil pentru aviație „, a adăugat el.

Metodologia IATA ia în considerare următorii factori:

– orientări pentru măsurarea consumului de combustibil în cadrul Schemei de Compensare și Reducere a Carbonului pentru Aviația Internațională,

– un domeniu bine definit pentru calcularea emisiilor de CO2 din operațiunile companiilor aeriene,

– orientări privind emisiile non-CO2 și indicele de forțare radiativă ,

– principiul calculului pe masă: distribuția emisiilor de CO2 de către pasageri și compartimentele de marfă;

– ghid de greutate a pasagerilor folosind greutatea reală și standard;

– factor de emisie pentru conversia consumului de combustibil pentru avioane în CO2, pe deplin armonizat cu CORSIA,

– ponderarea claselor de cabină, precum și luarea în considerare a diferitelor configurații ale cabinelor companiilor aeriene.

Potrivit IATA, acum există metodologii diferite pentru determinarea emisiilor de carbon cu rezultate diferite, ceea ce creează confuzie și subminează încrederea consumatorilor.  În același timp, aviația își propune să atingă emisii zero până în 2050.

„Prin dezvoltarea unui standard industrial acceptat la nivel global pentru calcularea emisiilor de carbon din aviație, oferim un sprijin semnificativ pentru atingerea acestui obiectiv. Metodologia IATA privind emisiile de CO2 pentru pasageri este instrumentul cel mai autorizat și este gata de utilizare de către companiile aeriene, agenții de turism și pasageri”, a declarat şeful organizaţiei Willie Walsh.