Studiu: Proprietarilor de câini le este mult mai ușor să facă noi cunoștințe

Laboratorul pentru animale de companie de la Universitatea Tufts (SUA) a studiat modul în care a avea un câine afectează cercul social și sociabilitatea oamenilor. Observațiile oamenilor de știință au confirmat: proprietarii de câini de companie se cunosc mai ușor, găsesc subiecte comune, străinii au mai multă încredere în ei și oferă ajutor mai binevoitor. Chiar și în timpul blocajelor din cauza Covid-19, „iubitorii de câini” au continuat să ia parte în viața societății datorită animalelor de companie.

Conform constatărilor cercetătorilor, prietenul patruped ne ajută să fim mai sociabili. Și asta nu se întâmplă doar între proprietari: câinele devine adesea un prilej de interacțiune, este mai ușor pentru oameni să înceapă o conversație spunând sau întrebând ceva despre animalul de companie.

Un experiment a demonstrat că oamenii aflați într-un scaun cu rotile erau abordați mai des dacă un animal de ajutor era în apropiere decât fără el. Aceasta a ajutat la depășirea jenei, a construit  ʺpunțiʺ între doi străini.

Din punctul de vedere al străinilor, o persoană cu un câine este mai demnă de încredere decât fără el. În ochii societății, acesta este un semn de încredere și responsabilitate a individului. Experții au mai afirmat că în familiile cu câini, copiii dezvoltă compasiune, empatie și obțin o experiență de comunicare mai pozitivă. Adolescenții care s-au atașat de animalele lor de companie s-au dovedit a fi mai sociabili și mai empatici.

Este și mai ușor pentru proprietarii de câini înșiși – au la început cel puțin un interes comun, animalele de companie devin punctul de plecare pentru o conversație, acești oameni vizitează aceleași locuri – parcuri și zone de plimbare. Vecinii se bazează unul pe celălalt pentru îngrijirea animalelor, sporind încrederea reciprocă.

Astfel, conform rezultatelor mai multor studii, câinii își ajută stăpânii să se simtă mai bine în societate. Deși oamenii de știință notează că aceste animale de companie, desigur, nu sunt un mijloc universal pentru construirea de relații și creșterea încrederii reciproce.