Cel mai mare producător auto din Japonia, Toyota Motor, intenționează să introducă 30 de modele de vehicule electrice până în 2030. Acest lucru a fost anunțat marți în cadrul unei conferințe de presă de către președintele concernului auto Akio Toyoda.
„Plănuim să introducem 30 de modele de vehicule electrice până în 2030”, a spus Toyoda. „În plus, ne așteptăm ca vânzările noastre de vehicule electrice să atingă 3,5 milioane de unități până în 2030”. Președintele a mai anunțat că „Toyota se angajează să obțină neutralitatea carbonului pentru afacerile sale până în 2035”. În plus, producătorul auto „va crește investițiile în dezvoltarea bateriilor pentru vehicule electrice de la 1,5 la 2 trilioane de yeni (de la 13,2 la 17,6 miliarde dolari)”, a declarat Toyoda.
Vânzările primului vehicul electric al producătorului auto, crossover-ul Toyota bZ4X, sunt de așteptat să înceapă la jumătatea anului 2022 într-o serie de regiuni din întreaga lume, inclusiv Japonia, America de Nord, China și Europa. Acum, producătorul auto nu are vehicule electrice în gama de modele. Compania oferă o varietate de hibrizi și Mirai alimentat cu hidrogen, dar acest model este foarte puțin solicitat.
Guvernul japonez a aprobat la sfârșitul anului trecut un nou plan de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, care, printre altele, stabilește un obiectiv de a elimina treptat producția tuturor vehiculelor pe benzină și diesel până la jumătatea anilor 2030. Documentul afectează un total de 14 industrii, cum ar fi construcțiile rezidențiale, dezvoltarea energiei cu hidrogen etc. Potrivit guvernului japonez, strategia de dezvoltare adoptată ar trebui să stimuleze în cele din urmă economia țării și să creeze un efect economic de aproape 900 de miliarde de dolari până în 2030, sau mai mult, 1,8 trilioane în următorii 20 de ani.