Bloomberg: Aproape fiecare al doilea producător minte despre sustenabilitatea produsului său

Prezența unei etichete ecologice tipărite chiar de companie pe un produs nu este o dovadă a caracterului ecologic al produsului. 40% dintre producători înșeală consumatorii prin publicitatea produsului lor și poziționarea acestuia ca fiind ecologică.

Ca rezultat al unui studiu, Rețeaua Internațională de Protecție a Drepturilor Consumatorilor (ICPEN) a ajuns la această concluzie și a învinuit aproape jumătate dintre producători, de înșelăciune cu privire la caracterul ecologic al bunurilor, relatează Bloomberg.

După cum scrie ziarul, 40% din declarațiile din publicitate sunt cel puțin neadevărate și induc în eroare potențialii cumpărători.

Experții au subliniat că cel mai adesea producătorii folosesc greenwashing, o formă de marketing online care încurcă în mod deliberat cumpărătorii. ICPEN a identificat mai multe semne prin care acest lucru poate fi înțeles. În primul rând, ar trebui să vă faceți griji dacă anunțul  folosește judecăți nefondate sau abstracte.

Producătorul nu poate declara că produsul său este fabricat din produse ecologice dacă nu oferă nicio dovadă. În plus, prezența pe produs a unei etichete ecologice tipărite de companie însăși nu este o dovadă a caracterului ecologic al produsului. Ascunderea informațiilor cheie poate fi, de asemenea, un semn al înșelăciunii. Experții au menționat că cuvintele „eco”, „bio” sau „natural” nu garantează  că produsul este cu adevărat durabil.