Cantitatea de emisii nocive provenite de la aeronave a scăzut cu aproape o treime în lume datorită încetării masive a călătoriilor aeriene cauzate de pandemie. Aceasta este concluzia Financial Times, după ce au analizat datele globale privind zborurile din luna martie a acestui an.
După ce au analizat datele a 6 milioane de zboruri pe serviciul web FlightRadar24, care monitorizează situația aeronavelor în timp real, jurnaliștii ziarului au estimat că aproximativ 1 milion de zboruri au fost anulate la nivel mondial. Acest lucru a dus la faptul că 28 de milioane de tone de dioxid de carbon nu au fost aruncate în aer, ceea ce înseamnă o reducere de 31% a emisiilor față de martie anul trecut.
Financial Times citează opinia savantului Lauri Millivirta, analist principal la Centrul finlandez de cercetare a energiei și a aerului curat, care a declarat că o scădere atât de accentuată nu a fost înregistrată chiar și în perioadele dificile pentru industria aviației, precum după atacurile teroriste din SUA din 11 septembrie 2001 sau după erupția vulcanului Eyjafjallajökull din Islanda în 2010. „Niciunul dintre aceste evenimente nu a avut un impact atât de mare asupra volumului călătoriilor aeriene globale, precum criza provocată de coronavirus, ceea ce face ca evenimentele actuale să nu aibă precedent”, a declarat expertul.
Articolul citează date ale agenției de analiză britanică OAG, potrivit căreia în ultima săptămână a lunii martie volumul zborurilor mondiale a scăzut cu aproape jumătate față de aceeași perioadă a anului trecut. În același timp, volumul de muncă al unor astfel de centre aeronautice globale precum Marea Britanie, Hong Kong sau Elveția s-a micșorat cu 90%.
Conform estimărilor companiei franceze de consultanță Archery Strategy Consulting (ASC), criza din industria aviației, apărută ca urmare a restricțiilor pe scară largă asupra circulației cetățenilor din cauza epidemiei de coronavirus, poate fi depășită în aproximativ trei ani. Potrivit acesteia, în conformitate cu situațiile financiare ale Air France, compania va putea exista în condițiile actuale timp de șase luni înainte de declararea falimentului. Pentru comparație, se oferă Lufthansa germană și American Delta Airlines, cărora li s-a prognozat o perioadă doar de trei luni. O mare încărcătură va cădea asupra producătorilor de aeronave Airbus și Boeing. Conform prognozelor ASC, cererea pentru aeronave noi „va fi redusă cu 40-60% în următorii cinci ani”. Înainte de pandemie, cererea pentru aeronave noi era estimată la 8 mii de unități până în 2024, dar acum, chiar și cu un scenariu optimist, această cifră va scădea la 5 mii de unități. Odată cu dezvoltarea nefavorabilă a evenimentelor, analiștii prognozează solicitări pentru numai 3 mii de aeronave noi.