Michelin este cunoscut nu numai ca fiind creatorul popularului ghid culinar, ci în primul rând ca producător de anvelope. Anvelopele moderne ale mărcii franceze sunt alcătuite din peste 200 de componente care sunt potrivite în mod ideal pentru a interacționa între ele pentru a oferi performanțe echilibrate în ceea ce privește siguranța, confortul și impactul asupra mediului.
Dar acest lucru nu este suficient pentru Michelin, iar compania intenționează, să abandoneze complet o gamă largă de diferite seturi de materiale, inclusiv cauciuc natural, cauciuc sintetic, metale, textile, agenți de întărire (negru de fum, dioxid de siliciu etc.), plastifianți (de exemplu, rășini), precum și sulf pentru vulcanizare, dar încearcă să înlocuiască aceste materiale cu componenți care sunt mai siguri pentru natură.
De exemplu, butadiena – o componentă cheie a cauciucurilor sintetice utilizate pentru fabricarea anvelopelor – este acum obținută din petrol, dar în viitor va fi fabricată din biomasă (deșeuri din lemn, coji de orez, paie de porumb etc.). Compania intenționează să extragă negru de fum din anvelopele uzate, precum și să utilizeze pe scară mai largă plasticul PET reciclat și să recicleze polistirenul.
Un nou proiect – de a face ca anvelopele Michelin să devină ecologice 100% până în 2050 – angajează peste 6.000 de oameni din întreaga lume și o serie de companii partenere. Axens și IFP Energies Nouvelles din cadrul proiectului BioButterfly intenționează să producă butadienă din coji de orez și paie de porumb, Pyrowave sunt gata să furnizeze stiren regenerat din polistiren reciclat (din care sunt fabricate recipiente alimentare, ambalaje din plastic și cutii de iaurt), Carbios va dezvolta tehnologii producând deșeuri regenerate din materiale plastice PET, iar Enviro va produce negru de fum din anvelopele reciclate.