Lufthansa acoperă avioanele de pasageri cu piele sintetică de rechin pentru a îmbunătăți aerodinamica

Cea mai mare companie aeriană din Germania experimentează utilizarea unui material sintetic care imită pielea de rechin pentru a-și face avioanele mai aerodinamice, ca parte a eforturilor sale continue de a reduce emisiile de carbon.

Lufthansa continuă să își dezvolte programul inovator de îmbunătățire a performanței aerodinamice a aeronavelor sale. În urma testelor de succes ale unui material sintetic care imită structura pielii de rechin, denumit AeroSHARK, compania a decis să extindă utilizarea acestuia.

Potrivit Lufthansa, mai mult de o duzină de aeronave deținute de compania aeriană și de filialele sale au fost deja echipate cu acoperirea AeroSHARK. Peste 100 000 de ore de zbor au fost acumulate în timpul exploatării acestor aeronave, confirmând eficiența tehnologiei.

Secretul eficienței AeroSHARK constă în structura sa unică, care imită solzii microscopici de pe pielea rechinilor, denumiți denticule dermice. Acești dinți oferă o rezistență minimă în timpul deplasării în apă, permițând rechinilor să atingă viteze mari. În mod similar, acoperirea AeroSHARK reduce rezistența aerodinamică a aeronavelor, ceea ce duce la reducerea consumului de combustibil și a emisiilor.

AeroSHARK va fi instalat în curând pe încă patru aeronave Boeing 777-200ER operate de Austrian Airlines. Această decizie a fost luată după analizarea amănunțită a datelor din testele anterioare.

Avantajele tehnologiei:

  • Reducerea consumului de combustibil: acoperirea AeroSHARK reduce consumul de combustibil cu aproximativ 1%, ceea ce poate duce la economii semnificative pentru compania aeriană.
  • Reducerea emisiilor de CO2: Reducerea consumului de combustibil este direct legată de reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Lufthansa estimează că fiecare aeronavă echipată cu acoperirea AeroSHARK va reduce emisiile de CO2 cu aproximativ 8.300 de tone pe an.
  • Eficiență sporită: Performanțele aerodinamice îmbunătățite ale aeronavei îi permit să își mărească autonomia și capacitatea de încărcare utilă.

Testele reușite și extinderea programului AeroSHARK arată promisiunea acestei tehnologii. Ne putem aștepta să vedem în viitor o aplicare mai largă a acesteia în industria aviatică. Cu toate acestea, în ciuda rezultatelor impresionante, experții remarcă faptul că sunt necesare cercetări suplimentare pentru a înțelege pe deplin toate avantajele și limitele acestei tehnologii.