Japonia a început testarea navelor alimentate cu biometan obținut din bălegar de vacă

Acest experiment ar putea fi un pas important în dezvoltarea energiei curate și ar putea aduce țara mai aproape de atingerea obiectivului său de zero emisii de carbon până în 2050.

Studiul a fost inițiat de Mitsui OSK Lines (MOL), una dintre cele mai importante companii de transport maritim din Japonia, în cooperare cu firma de produse lactate Takanashi Milk Products și cu alți parteneri, printre care Hamanaka Town, JA Hamanaka, Hokkaido Gas Co și MOL Sunflower. Proiectul urmărește să evalueze fezabilitatea utilizării biometanului drept combustibil pentru nave și fabric, titrează interestingengineering.com.

Biometanul este o formă purificată de biogaz care este produs din deșeuri organice, cum ar fi gunoiul de grajd de la fermele locale de produse lactate. Acest combustibil regenerabil are un potențial semnificativ de utilizare în transportul maritim și în industrie, deoarece poate fi ușor integrat în infrastructura existentă. Proiectul își propune să investigheze eficiența și fezabilitatea economică a acestei abordări, care ar putea reduce semnificativ emisiile de carbon și ar putea face ca industria maritimă din Japonia să fie mai ecologică.

Utilizarea biometanului drept combustibil poate contribui nu numai la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, ci și la o mai bună gestionare a deșeurilor organice. Acest lucru, la rândul său, va reduce povara asupra depozitelor de deșeuri și va reduce riscurile pentru mediu. În plus, biometanul reprezintă un pas important în dezvoltarea surselor regenerabile de energie, ceea ce este deosebit de relevant în contextul luptei globale împotriva schimbărilor climatice.

MOL Sunflower, o filială a MOL, este deja în curs de extindere a flotei sale de nave alimentate cu gaz natural lichefiat (GNL). În anii următori, compania intenționează să adauge nave alimentate cu biometan, ceea ce va reduce semnificativ atât emisiile de dioxid de carbon, cât și costurile de combustibil. MOL Sunflower operează deja o rută de feribot de 18 ore între Hokkaido și Tokyo, iar trecerea la biometan ar putea face aceste servicii și mai ecologice.

Interesul pentru biometan este în creștere nu numai în Japonia, ci și în întreaga lume. De exemplu, CMA CGM din Franța este prima companie din lume care a început să utilizeze biometan pe navele sale în 2021. Iar în portul Rotterdam, Titan Clean Fuels și STX Group au finalizat recent cu succes cea mai mare livrare de biometan lichefiat către o navă Hapag-Lloyd.

Biometanul devine astfel o sursă de energie promițătoare pentru industria navală. Dacă testele din Japonia se dovedesc a fi încununate de succes, acesta ar putea fi un pas important în lupta împotriva încălzirii globale și o contribuție semnificativă la atingerea obiectivelor de emisii zero.