Companiile auto renunță treptat la planurile ambițioase de a-și electrifica complet liniile de automobile și recunosc necesitatea de a menține pe piață mașinile cu motoare cu combustie internă mai mult decât se aștepta, scrie publicația hi-tech.ua.
Printre principalele motive ale acestei decizii, aceștia citează:
- infrastructura de încărcare insuficient dezvoltată;
- costul ridicat al vehiculelor electrice;
- cererea insuficientă în rândul consumatorilor și dificultățile economice.
Unii producători auto au sugerat chiar că mașinile electrice nu vor înlocui niciodată complet mașinile cu motor cu combustie internă .
Audi, Porsche, Volkswagen și o serie de alte companii și-au anunțat intențiile de a încetini ritmul tranziției către automobilele electrice. De exemplu, în 2021, marca Audi a promis o trecere completă la mașini electrice până în 2033. Dar acum ia serios în considerare posibilitatea de a păstra mașinile cu motor cu ardere internă în gama sa pentru o perioadă mai lungă. În același timp, compania își sporește concentrarea asupra vehiculelor hibride. Este planificat ca toate viitoarele mașini Audi cu motor cu ardere internă să aibă o opțiune PHEV (plug-in hybrid).
Porsche a făcut recent o declarație similară. Compania a fost nevoită să recunoască faptul că tranziția către mașinile electrice a fost mai lungă decât se prevăzuse. Producătorul a precizat că nu renunță la obiectivul său ca mașinile electrice să reprezinte mai mult de 80% din vânzări până la sfârșitul deceniului, dar menționează că tranziția va depinde în mare măsură de cererea clienților.
Bentley, care, la fel ca Porsche, aparține grupului VW, a planificat să nu mai producă mașini pe benzină până în 2030. Dar marca a amânat aceste planuri până în 2033. De asemenea, primul model electric al Bentley va apărea cu un an mai târziu din cauza complexității platformei și a software-ului.