Clubul auto german ADAC a testat 15 mașini electrice la o temperatură de minus 7 grade Celsius. Scopul experimentului a fost de a afla cu cât se reduce autonomia pe o distanță de 23 de kilometri, în condiții de îngheț ușor, cu încălzirea habitaclului pornită.
Cea mai mică diferență de consum de energie la temperaturi de +23 și -7 grade Celsius a fost observată la modelul chinezesc BYD Atto 3, la modelul ieftin Dacia Spring, Ora Funky Cat și Audi Q4 e-tron. Aceste mașini au avut o creștere a consumului de energie de 38, 39 și, respectiv, 46%. Eficiența pare să fie compensată de o temperatură confortabilă în habitaclu, de exemplu, în interiorul liderului testului – Atto 3 – era răcoare (nu mai mult de 16,6 grade).
Rezultatele testului pot fi considerate obiective, ținând cont de faptul că autoturismele participante la test au fost de segmente și dimensiuni diferite? În orice caz, concluzia este lipsită de ambiguitate: pe vreme rece, autonomia de rulare este redusă semnificativ.