Savanții: Durata reală de viață a bateriei pentru vehiculele electrice poate fi prelungită cu 38% în comparație cu recomandările producătorilor de baterii cu litiu

Chimiștii americani au analizat parametrii de funcționare ai bateriilor cu litiu pentru vehiculele electrice folosind un sistem IA și au descoperit că abordările existente pentru estimarea ratei de uzură a acestora le-au subestimat durata de viață cu aproximativ 38%,  scrie serviciul de presă al Universității Stanford.

„S-a demonstrat că am testat bateriile pentru vehicule electrice într-un mod greșit. Un analog al ciclului obișnuit de utilizare a bateriilor cu frânare și accelerare frecventă a vehiculelor electrice și opriri pe parcurs le permite să-și prelungească semnificativ durata de viață în comparație cu estimările indicate. prin teste general acceptate pentru baterii”, a explicat ea profesor asociat la Universitatea Stanford (SUA) Simona Onori, ale cărei declarații sunt citate de serviciul de presă al universității.

Onori și colegii ei au ajuns la această concluzie analizând modul în care proprietățile a 92 de mărci diferite de baterii cu litiu utilizate în prezent pentru a alimenta vehiculele electrice vândute în SUA s-au schimbat pe parcursul a doi ani de utilizare. Pentru a efectua astfel de calcule, oamenii de știință au creat un sistem de învățare automată care a urmărit modul în care diferiți parametri de funcționare și caracteristici ale funcționării vehiculului au afectat durata de funcționare și rata de degradare a bateriilor.

Aceste calcule au indicat în mod neașteptat că mulți factori care în trecut erau considerați a avea un impact redus sau negativ asupra sănătății bateriilor ajută, de fapt, la prelungirea duratei de viață a bateriilor. În special, oamenii de știință au descoperit că accelerarea bruscă a vehiculelor electrice nu accelerează, ci încetinește degradarea bateriilor și au dezvăluit, de asemenea, rolul neașteptat de important al impulsurilor de curent de joasă frecvență în acest proces.

Când oamenii de știință au luat în considerare toate caracteristicile necunoscute anterior ale bateriilor, au descoperit că durata reală de viață a bateriilor pentru vehicule electrice ar putea fi prelungită cu 38% în comparație cu recomandările producătorilor de baterii cu litiu. În același timp, chimiștii au descoperit că mulți dintre acești factori sunt ei înșiși îndepliniți în timpul funcționării vehiculelor electrice de către consumatorii obișnuiți.

„De mult timp, am crezut că ciclurile de încărcare și descărcare, mai degrabă decât timpul, au jucat un rol cheie în uzura bateriei. Acest lucru este valabil pentru autobuzele și camioanele electrice, care circulă practic non-stop, dar pentru vehiculele electrice de consum. , timpul joacă un rol cheie în îmbătrânirea bateriilor lor și nu apar defecte ca urmare a încărcării și descărcării acestor baterii cu litiu”, a rezumat Alexis Geislin, cercetător la Universitatea Stanford (SUA), citat de serviciul de presă al universității. .

Bateriile moderne constau din trei părți – catod, anod și electrolit. De regulă, puterea bateriei depinde direct de compoziția și structura catodului, iar durabilitatea acestora depinde de cât de mult este distrus electrolitul și materialul catodului în timpul ciclurilor de descărcare-încărcare. Astfel de considerații îi obligă pe oamenii de știință să lucreze activ la crearea de noi materiale catodice care ar fi superioare predecesorilor lor în durabilitate și capacitate.