Oamenii de știință au aflat acest lucru analizând datele a 18,6 milioane de zboruri efectuate de aproape 26 de mii de avioane private. În 2023, emisiile de la avioanele private s-au ridicat la 15,6 milioane de tone de CO2, aproximativ echivalentul a 1,8% din emisiile de la călătoriile aeriene comerciale în acel an.
Unul dintre motivele creșterii semnificative a emisiilor au fost evenimentele internaționale de amploare. De exemplu, conferința ONU privind schimbările climatice din 2023 a dus la 644 de zboruri private care au eliberat 4,8 mii de tone de CO2. Cupa Mondială FIFA 2022 a crescut și mai mult emisiile, creând 1.846 de zboruri private și 14.700 de tone de CO2.
Aviația privată rămâne accesibilă unui număr extrem de mic de oameni – este folosită de aproximativ 0,003% din populația lumii. Cu toate acestea, un singur pasager dintr-un avion privat produce mult mai multe emisii de carbon decât un pasager dintr-un zbor comercial. De exemplu, în 2023, au fost înregistrate până la 2.400 de tone de emisii dintr-un singur jet privat – de aproape 500 de ori mai mult decât emisiile medii per persoană.
Pentru a calcula emisiile, oamenii de știință au folosit date despre consumul de combustibil pentru fiecare model de aeronavă și le-au înmulțit cu durata zborului. Acest lucru a făcut posibilă estimarea amprentei de carbon a fiecărui zbor. Această abordare a oferit o imagine exactă a cât de mult contribuie aviația privată la emisiile globale.
Rezultatele evidențiază importanța controlului și reducerii emisiilor provenite de la aviația privată, în special pe măsură ce încălzirea globală crește. Autorii studiului subliniază că zborurile private au o contribuție disproporționată la poluarea aerului și consideră că este necesar să se caute modalități de limitare a efectelor nocive ale acestora asupra mediului.