Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut cu 31% în 2023, față de o creștere de 60% în 2022, potrivit datelor companiei de cercetare Rho Motion, titrează Reuters.
„Ritmul de creștere încetinește, dar asta este ceea ce se așteaptă în astfel de piețe în dezvoltare”, a declarat Charles Lester, managerul de date al Rho Motion.
Lester a menționat că vânzările globale de vehicule electrice de anul trecut au fost în mare parte similare cu prognoza Rho Motion de 30%. Compania a prognozat că vânzările globale de vehicule electrice vor crește cu 25-30% în 2024. Vânzările din decembrie au atins un record lunar de 1,5 milioane de unități, afirmă compania de cercetare.
Vehiculele complet electrice sau vehiculele electrice cu baterii au reprezentat 9,5 milioane din cele 13,6 milioane de vehicule electrice vândute la nivel global în 2023, restul fiind reprezentat de pug-in-uri.
După ani de creștere accelerată, unii producători auto sunt îngrijorați de faptul că vânzările de vehicule electrice în Europa și în alte părți ar putea încetini pe măsură ce șoferii așteaptă modele mai bune, mai mici și mai ieftine, care vor sosi peste doi-trei ani.
Vânzările de vehiculele electrice cu baterii au crescut cu 50% în SUA și Canada și cu 27% respectiv 15% în Europa și China.
Rho Motion a declarat că doar 8% din vânzările de vehiculele electrice cu baterii în Europa au fost în segmentul mașinilor mici, deși acest lucru ar trebui să înceapă să se schimbe odată cu introducerea unor modele mai mici, cum ar fi Citroen eC3 de la Stellantis, care urmează să fie comercializat în acest an.