Bateriile de mașini electrice scad rapid din preț, iar în curând modelele „verzi” nu vor costa mai mult decât cele pe benzină. În ultimii zece ani, costul bateriilor a scăzut de aproape zece ori, scrie Insideevs.
În 2010, bateriile cu litiu-ion costau aproximativ 1.200 de dolari pe kWh, iar astăzi au ajuns în medie- 132 de dolari pe kWh. De zece ani au devenit mai accesibile cu 89%. Numai în ultimul an, în ciuda tuturor dificultăților industriei auto, prețul bateriilor a scăzut cu 6%.
Cele mai mici prețuri la baterii sunt în China, unde industria vehiculelor electrice este cel mai dezvoltată și unde este concentrat numărul maxim de industrii. În China stocarea energiei pentru modelele „verzi” costă 111 dolari pe kWh. În SUA prețurile sunt cu 40% mai mari, iar în Europa bateriile sunt cu 60% mai scumpe.
Experții asociază tendința în principal cu o creștere semnificativă a volumelor de producție. O lege banala a pietei: de indata ce un produs devine utilizat pe larg, devine mult mai ieftin. Cu toate acestea, bateriile necesită minerale și instalații de reciclare, și una și alta lipsesc acum. Prin urmare, sunt posibile explozii de creștere a prețurilor, deși este puțin probabil ca tendința generală de reducere a prețurilor să se oprească.
În viitor, mașinile electrice pot scădea în preț față de mașinile cu motoare cu ardere internă. Și atunci vânzările lor nu vor mai trebui stimulate de subvenții guvernamentale.