Coca-Cola va testa primul prototip de sticlă din hârtie

Compania va testa primul prototip al unei noi sticle de hârtie 100% reciclabile. Tehnologia dezvoltată este concepută pentru a crea sticle complet reciclabile pe bază de lemn ecologic, cu o barieră specială care nu permite trecerea lichidelor și este potrivită pentru băuturi carbogazoase și necarbonate, produse cosmetice și alte categorii de produse.

„Testarea unui prototip din hârtie ne va oferi informații și feedback neprețuit. Vom vedea cum funcționează prototipul în condiții reale și cum îl percep consumatorii noștri. Acesta este un pas important pentru noi, deoarece prototipul părăsește laboratorul pentru prima data și va ajunge în lumea reală. Pentru prima dată, consumatorii noștri vor bea unul dintre produsele noastre dintr-un tip potențial nou de ambalaj din hârtie ”, spune Stijn Franssen, Coca-Cola Packaging Innovation Manager pentruEuropa, Africa și Orientul Mijlociu.

Testele sunt programate pentru al doilea trimestru al anului 2021. Sticla de hârtie va fi testată pe AdeZ, o băutură pe bază de plante. AdeZ în sticlă de hârtie va fi oferită pentru 2.000 de consumatori din Ungaria în cadrul parteneriatului cu Kifli.hu, unul dintre comercianții cu amănuntul online din Ungaria cu cea mai rapidă dezvoltare.

La moment, prototipul constă dintr-o folie de hârtie cu un capac din plastic și o membrană subțire de plastic în interior. Elementele din plastic sunt necesare pentru a asigura siguranța produsului și respectarea cerințelor și standardelor de calitate. În același timp, Coca-Cola și Paboco continuă să lucreze la îmbunătățirea tehnologiei pentru a face sticla complet reciclabilă.

Prototipul sticlei din hârtie a fost dezvoltat de oamenii de știință de la laboratoarele de cercetare Coca-Cola împreună cu Paboco (Paper Bottle Company). Aceasta este o etapă importantă în strategia World Waste-Free pentru a ajuta la combaterea deșeurilor de ambalaje ale consumatorilor. Ca parte a strategiei sale, Coca-Cola își propune să colecteze și să recicleze fiecare sticlă sau cutie produsă și vândută de companie până în 2030.

În același timp, compania intenționează să reducă în mod semnificativ utilizarea materialelor de ambalare primare și să utilizeze numai acele materii prime care sunt 100% reciclabile.