Marea Britanie va testa motorul avia pe bază de biocombustibil

Compania britanică Rolls-Royce va efectua primele teste ale motorului pentru avione UltraFan care funcționează pe bază de biocombustibil. În timpul testelor, motorul va fi alimentat cu biocombustibil nediluat, despre care se estimează că va reduce emisiile de dioxid de carbon cu cel puțin 75 la sută în comparație cu combustibilul convențional pentru avioane, declară compania.

Astăzi, companiile aeriene și dezvoltatorii de avioane sunt obligați să identifice modalități de a reduce cantitatea de emisii nocive. În special, companiile aeriene care au acceptat recomandările Organizației Aviației Civile Internaționale trebuie să mențină emisiile de dioxid de carbon nu mai mari de nivelul anului 2020. În plus, transportatorii aerieni trebuie să reducă emisiile cu 50% până în 2050, comparativ cu nivelurile din 2005.

Datorită tranziției aviației la biocombustibili, va fi posibil să se reducă semnificativ volumul emisiilor de dioxid de carbon, unul dintre principalii factori ai schimbărilor climatice globale.

Biocombustibilul pentru aviație fabricat de compania americană World Energy va fi folosit pentru a testa motorul avia UltraFan. Testele vor confirma fiabilitatea unei instalației de aeronave care utilizează biocombustibil nediluat. Alte detalii despre viitoarele teste ale motorului nu au fost încă dezvăluite. Potrivit proiectului, motorul UltraFan  va consuma cu cel puțin 25 la sută mai puțin combustibil în comparație cu tehnica avia Trent instalată pe aeronavele moderne. Generatorul de gaz al motorului UltraFan va oferi un raport de compresie de 70:1. O caracteristică distinctivă a UltraFan va fi absența completă a unei turbine de joasă presiune, deși, în general, designul va permite instalarea acesteia dacă clientul va solicita întroducerea accesoriilor suplimentare.