Oamenii de știință au prognozat schimbările climatice pentru următorii 600 de ani după unele calcule făcute după soare

Cercetătorii din Rusia și Marea Britanie au calculat variațiile activității solare în ultimii 100 de mii de ani și au dezvoltat un model care prezice schimbările climatice pe Pământ. Oamenii de știință sunt convinși că în următorii 600 de ani, temperatura de pe suprafața planetei noastre va crește cu mai mult de 2,5 ° C. Cu toate acestea, se prevede o micșorare temporară a activității Soarelui care ar trebui să apară în următoarele trei decenii.

Sursa foto:http://www.anidescoala.ro

Fizicienii și matematicienii ruși de la Școala Superioară de Economie, precum și colegii lor de la Universitatea Northumbria, Universitatea Bradford și Universitatea Hull (Marea Britanie), au studiat ciclurile de activitate solară și au creat un model pentru a prezice climatul Pământului. Acest lucru a fost raportat de serviciul de presă al Fundației Rusești de Știință. Rezultatele lucrărilor oamenilor de știință au fost publicate în revista Scientific Reports. Sursele celor mai puternice câmpuri magnetice ale coronei soarelui sunt petele solare care afectează semnificativ procesele care au loc pe Pământ, în special climatul. Numărul de pete poate crește sau scădea.

Pentru a crea un model matematic al activității solare, oamenii de știință au investigat un fenomen numit „generator  solar”, care este responsabil pentru generarea de câmpuri magnetice pe suprafața soarelui. Și-a primit numele datorită similitudinii sale cu principiul funcționării unei mașini dinamice care generează curent electric. După cum sa menționat în studiu, în modelele anterioare de predicție ale activității solare, efectele unor procese fizice asupra acestui fenomen nu au fost încă luate în calcul. Folosind petele solare, care pot crește sau scădea în dimensiuni, cercetătorii au reușit să obțină un indice de activitate solară și să-l compare cu modificările câmpului magnetic în timpul anului astronomic. Drept urmare, oamenii de știință au întocmit un grafic al activității Soarelui în ultimele 100 de mii de ani și au dedus legea, datorită căreia se poate prognoza schimbarea climatică pe Pământ. Cercetătorii remarcă faptul că, de la minimul Maunder (numit după astronomul englez Edward Maunder. – RT) în anii1645-1715, a existat o tendință de creștere a luminozității solare medii, afectând creșterea temperaturii suprafeței Pământului. Maximul ulterior se va produce în anul 2600. Mai mult, fluctuațiile câmpului magnetic de fundal indică faptul că activitatea solară va scădea în următorii 30 de ani.

„Legea dedusă ne permite să oferim o prognoză pe termen lung a activității magnetice solare. Tendința de 400 de ani de majorare a radiației solare din momentul producerii minimului Maunder și, în consecință, temperatura Pământului poate persista pentru următoarele șase secole și poate duce la faptul că până în 2600 suprafața Pământului va deveni mai caldă cu mult peste 2,5°C „, a explicat una dintre autorii lucrării, Elena Popova.